استاد راهنما برتر: توجه خوب به وضعيت دانشجويان، اساتيد و ساختار مي‌تواند در رسيدن به اهداف كيفي حوزه علوم انساني موثر باشد
استاد راهنما برتر: توجه خوب به وضعيت دانشجويان، اساتيد و ساختار مي‌تواند در رسيدن به اهداف كيفي حوزه علوم انساني موثر باشد
چهارشنبه 9 خرداد 1386
استاد راهنما برتر: توجه خوب به وضعيت دانشجويان، اساتيد و ساختار مي‌تواند در رسيدن به اهداف كيفي حوزه علوم انساني موثر باشد
استاد راهنما برتر: توجه خوب به وضعيت دانشجويان، اساتيد و ساختار مي‌تواند در رسيدن به اهداف كيفي حوزه علوم انساني موثر باشد

يكي از اساتيد راهنماي برتردر مراسم جشنواره يازدهمين دوره پايان نامه سال و هفتمين دوره پژوهش برتر دانشجويي درخصوص اهداف كيفي در آموزش عالي حوزه علوم انساني گفت.: فرهنگ، اخلاق، روحيه خود باختگي، التزام اجتماعي و مشاركت پذيري، گسترش و توليد فكر و انديشه و ايجاد زمينه‌هاي لازم فكري براي تحولات اساسي و راهبردي در حوزه‌هاي ديگر علوم و بهبود عملكردها و كارآمدي نظام از جمله اهداف كيفي در آموزش عالي حوزه علوم انساني است.


دكتر غفاري در ارتباط با چالش‌هاي پيش روي اين اهداف گفت: از جمله اين چالش‌ها، عدم نگرش سياستگذاران و مسئولين به رشته‌هاي علوم انساني به عنوان يك بخش زير بنايي، كم توجهي به يافته‌ها و تحقيقات در حوزه علوم اجتماعي، كاركرد ضعيف نهادهاي دانشگاهي در ايجاد و انگيزش نيروهاي علمي دانشگاه‌ها، ضرورت تربيت نيروهاي آموزش ديده، رشد بي‌رويه مراكز موازي آموزش و پرورش و غير استاندارد بودن آن و عدم نظارت علمي مناسب براي آنها و در آخر كمبود منابع مالي در اين حوزه در مقايسه با نيازها و در مقايسه با رشته‌هاي ديگر مي‌باشد.


وي در ادامه به وجود 3 سطح دانشجو، اساتيد و ساختار براي رسيدن به اهداف كيفي در آموزش عالي حوزه علوم انساني اشاره كرد و افزود: لازمه رسيدن به اين اهداف در سطح دانشجو ايجاد فضاي روحي مناسب براي دانشجويان، توجه به افكار و عقايد آنها، ارزيابي‌هاي علمي آنها از نهادهاي دانشگاهي، پاسخ‌گو بودن با آنها در چارچوب مقررات و قوانين، كوشش براي رفع دغدغه‌هاي آنها و كوشش در جهت مشاركت جدي آنها در گروه دانشگاه در چارچوب مقررات است.


دكتر غفاري در سطح اساتيد لازمه رسيدن به اهداف كيفي را توجه به شأن و كرامت اساتيد، دوري نمودن از خطوط فرضي، سياسي و سليقگي در ارزيابي‌هاي دانشگاهي، جدي گرفتن فكر و انديشه و ديدگاه آنها، مشاركت دادن در امور اجرايي و سياست‌گذاري دانشگاهي دانست و همچنين در سطح ساختاري اظهار داشت: برقراري آزادي علمي در تحقيقات و حفاظت از نتايج تحقيقات، ايجاد شرايط براي نوگرايي و طرح نظريات جديد در همه زمينه‌هاي حوزه دانشگاهي، توجه به توسعه كيفي آموزش عالي، نظارت بر كيفيت علمي خدمات عرضه شده از سوي اعضاي هيأت علمي، تقويت امكانات آموزشي و پژوهشي با استاندارهاي شاخصه‌هاي مربوطه و ايجاد فضاي مناسب براي بالندگي دانشجويان مي‌تواند در رسيدن به اهداف كيفي در آموزش عالي حوزه علوم انساني موثر باشد.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved